512 000 kr från Humanfondens sparare

Fondspararna i Swedbank Robur Humanfond har skänkt pengar till Reumatikerförbundet som ett bidrag till arbetet med att skapa förutsättningar för ett bra liv för alla reumatiker och en lösning på reumatismens gåta.

Genom ideellt fondsparande skänker spararna 2 procent av sin avkastning till en god sak. Under 2013 har spararna i Swedbank Robur Humanfond bidragit med 512 206 kronor till Reumatikerförbundets arbete. Totalt genom åren har Reumatikerförbundet tagit emot 12 795 204 kr. Pengarna delas ut på Hjärtedagen den 14 februari varje år.

Reumatikerförbundet vill tacka alla er som stöttar vårt ideella arbete genom fondsparande. Vi är stolta och glada över att ni valt att hjälpa just oss och kommer att jobba hårt för att pengarna ska göra så mycket nytta som möjligt under 2014.

Läs mer här om du är intresserad av att stötta Reumatikerförbundets verksamhet genom att fondspara i Swedbank Roburs Humanfond.