Almedalen: Framtidens e-hälsa

Idag genomförde Reumatikerförbundet sin andra gemensamma föreläsning med Svensk Reumatologisk Förening. Den hade temat "E-hälsa framtidens sjukvård?"

I en fullsatt lokal samtalade våra sex namnkunniga  panelister om hur E-hälsa ska implementeras i vården. I publiken satt bland andra riksdagsledamoten Barbro Westerholm (fp), Malin Parkler, vd Pfizer, och Ulf Kristersson, ekonomisk-politisk talesperson för Moderaterna.

De organisatoriska mellanrummen finns mellan olika specialiteter och professioner, men hur skapas värde i framtidens hälso- och sjukvård? Vi belyste gapet mellan det vi vet och det vi gör både vad det gäller levnadsvanor, för ökad patientmedverkan.

Panelen bestod av Hans Winberg, generalsekreterare på Leading Health Care. Ralph Nisell, ordförande, SRF Svensk Reumatologisk Förening. Anne Carlsson, ordförande Reumatikerförbundet, Daniel Forslund (fp), innovationslandstingsråd Stockholms Läns Landsting. Emma Spak, ordförande, SYLF Sveriges Yngre Läkarförening, Boel Mörck, verksamhetschef Reumatologi, Sahlgrenska universitetssjukhuset, Stefan Jutterdal, förbundsordförande, Fysioterapeuterna och Eva Leach, E-hälsomyndigheten.

Obs! Föreläsningen spelades in och kan ses på vår Youtube-sida.

Läs mer om våra Almedalen-aktiviteter på vår hemsida.