Apotek Hjärtat stödjer Reumatikerförbundets Jubileumsår

Apotek Hjärtat stödjer Reumatikerförbundets 70-årsjubileum som firas under 2015. Samarbetet innebär stöd till förbundets satsningar på att uppmärksamma reumatiska sjukdomar inklusive artros och fibromyalgi.

Tillsammans ska Hjärtat och Reumatikerförbundet sprida kunskap om de olika reumatiska sjukdomarna, om vikten av följsamhet till rekommenderad läkemedelsbehandling och betydelsen av fysisk aktivitet vid sjukdomar i rörelseorganen.  Det sker till exempel på plats i Hjärtats apotek och i form av öppna föreläsningar.

Andra gemensamma frågor är ökad tillgänglighet till läkemedel, behov av nödvändiga hjälpmedel och användarvänliga förpackningar.

Som ett led i satsningen genomför Apotek Hjärtat en utbildningssatsning inom smärta för samtliga apoteksmedarbetare under våren 2015.

Så här beskriver Apotek Hjärtat sig självt med egna ord:

Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apotekskedja med drygt 300 apotek och närmare 2 000 anställda. Tillsammans med våra kunder och medarbetare utvecklar vi framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligare service, bredare sortiment och utökade tjänster.

Apotek Hjärtat har apotek i hela Sverige – i storstad, i landsort och på glesbygd. Vi är rikstäckande och finns över hela landet. Självklart fungerar högkostnadsskydd och e-recept hos Apotek Hjärtat.

Vi på Apotek Hjärtat strävar efter att ge dig som kund bättre hälsa och större välbefinnande. Vi ser det som vår uppgift att följa dig på vägen och göra din resa så bra som möjligt. Men vad som får just dig att må bra beror på vem du är och vilka förutsättningar du har. Hos oss får du hjälp med såväl stora som små frågor. Vi erbjuder ett brett produktutbud, utvecklade tjänster och personlig rådgivning.  Vi strävar efter att göra det enklare för dig att vara kund hos oss.

Som medlem i Klubb Hjärtat får du personliga erbjudanden, råd och tips för bättre hälsa och större välbefinnande. Självklart ger vi dig dessutom poäng på dina köp (gäller inte receptbelagda läkemedel).

Oavsett om du kommer in på ett av våra apotek, ringer vår Kundkontakt eller besöker vår webbplats för att handla apoteksvaror, vill vi möta dig på dina villkor. Vi vill vara ett apotek med hjärta.Varmt välkommen till oss!

Här hittar du mer information om Apotek Hjärtat