David Magnusson har lämnat oss

Reumatikerförbundets förste vice ordförande David Magnusson har efter en tids sjukdom lämnat oss alldeles för tidigt och saknaden är obeskrivligt stor. David blev 60 år gammal.

David 11 mars 1953 – 13 oktober 2013

David har suttit i Reumatikerförbundets styrelse sedan tidigt 90-tal och varit vice ordförande sedan 2001. David såg Reumatikerförbundet som reumatikernas fackförbund och var engagerad i alla viktiga frågor som förbundet har drivit under åren.

Davids engagemang ledde också till att han fick ansvarsfulla poster utanför förbundet, till exempel var han styrelseledamot för Handikappförbunden. Under många år var han aktiv i PARE som är patientorganisationen i EULAR, European League Against Rheumatism, kongressen där alla inom reumatologin samlas. I Pare valdes han till ordförande tidigare i år.

David tänkte snabbt och strategiskt. Han levererade sina tankar med omtänksamhet och en stor portion humor. Han var en mycket omtyckt person som många ville ha i sin närhet.

Trots att han blev allt sämre under hösten arbetade han in i det sista. Vi minns David för hans outtröttliga engagemang för våra frågor. Tomrummet efter David kommer bli svårt att fylla, på alla sätt.

Våra tankar går till Davids döttrar och till hans hustru Beryl Svanberg.

Förbundsstyrelsen och personal