Imorgon är det dags för PostkodLotteriets utdelning!

På torsdag 20/2 är det dags igen. PostkodLotteriet gör sin årliga utdelning till 44 ideella organisationer som arbetar för en bättre värld.

Sedan 2009 är Reumatikerförbundet förmånstagare i Svenska PostkodLotteriet. Hittills har förbundet mottagit 24,6 miljoner kronor från PostkodLotteriet. Varje år får lotteriets förmånstagare dela på lotteriets vinst. 2013 uppgick utredningssumman till hela 1 009 000 000 kronor!

Reumatikerförbundet har bland annat använt pengar för att kunna finansiera viktiga forskningsprojekt som ”Initiativ smärta” och det omfattande inflammationsprojektet Combine. Vi har även tack vare dessa medel kunnat ge våra framgångsrika patientskolor extra stöd och även telefonrådgivningen Reuma Direkt som numera drivs av Reumatikerförbundet i samarbete med Forsknings och Utvecklingsenheten på Spenshults sjukhus.

"PostkodLotteriet – lotteriet för en bättre värld"

I svenska PostkodLotteriet har lottköparna chans att vinna tillsammans med sina grannar. 25 % av Sveriges hushåll är med i lotteriet och varje månad säljs 1,6 miljoner lotter. PostkodLotteriets tv-program PostkodMiljonären sänds i TV4 och har 1 miljon tittare i snitt per program.

PostkodLotteriets vision är att bidra till en bättre värld för människor, djur och miljö. Med din lott är du också med och bidrar till detta viktiga arbete.Lotteriet stödjer 44 organisationer som arbetar för en bättre värld. 2013 delade PostkodLotteriet ut totalt 1.009.000.000 kronor till dessa organisationer. Sedan starten i september 2005 har PostkodLotteriet delat ut över 3,8 miljarder kronor till organisationernas arbete.