Kommunikatör till Reumatikerförbundet

Vi söker en ny medarbetare till vårt fantastiska kommunikationsteam!

Utöver arbetet med kommunikationsteamet kommer du att arbeta nära de andra medarbetarna på vårt kansli, och stödja de olika delarna av vår verksamhet med dina kommunikativa färdigheter.

Reumatikerförbundet

Reumatikerförbundet är Sveriges största intresseorganisation för människor med reumatiska sjukdomar eller sjukdomar i rörelseorganen. Vi har knappt 50 000 medlemmar i 177 föreningar i hela Sverige.

Vi har tre huvudområden för vår verksamhet:opinionsbildning,forskning och medlemsservice.

• Opinionsbildningen handlar om att driva reumatikernas frågor i samhället genom att informera om de reumatiska sjukdomarna och dess konsekvenser samt påverka beslutsfattare på alla nivåer.
  • Reumatikerförbundet är i dag den största enskilda givaren till svensk reumatologisk forskning.
  • I vår medlemsservice jobbar vi nära distrikt och föreningar ute i landet, samt skapar olika typer av stöd och medlemsnytta för alla våra medlemmar.Vår vision är: Ett bra liv för alla reumatiker och lösningen på reumatismens gåta.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att jobba med de flesta av våra olika kommunikationskanaler, såväl fysiska som digitala. En stor del av ditt arbete kommer att bestå av uppdateringar och inlägg på olika webbsidor med såväl egen skriven text (baserad på information från andra i organisationen) som färdig text som du endast publicerar. Du kommer också att göra nyhetsbrev, annonser, banners, jobba med bilder och enklare formgivning.

Vi vill att du…

… är intresserad av språk och duktig på att uttrycka dig rätt mot olika målgrupper
… har erfarenhet av arbete med webbpubliceringssystem
… har ett ”design”-öga och lätt för att skapa för målgruppen rätt typ av grafiska element
… har utbildning inom kommunikation
… behärskar Adobes Indesign, Illustrator och Photoshop samt Officepaketet
… är prestigelös, gillar att samarbeta och är sugen på att kavla upp armarna och leverera

Ansökan och kontakt

Maila din ansökan innehållande CV, ansökningsbrev samt arbetsprover till rekrytering@reumatikerforbundet.org. Du hittar underlaget till arbetsproverna vi önskar få in via denna länk: https://reumatikerforbundet.org/om-oss/ansokan-kommunikator/.

Maila in din ansökan senast 2016-03-10, men gärna så snart som möjligt då urvalet kommer att ske löpande. Ange ”Kommunikatör feb16” i ämnesfältet.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta kommunikationschef Annika Sjöberg på telefon 08-505 508513 eller Unionens facklige företrädare Tidiane Diao på telefon 08-505 805 27.