Nu släpps ordet fritt på hemsidan!

Från och med 5 oktober 2012 så kan du skriva dina egna texter på hemsidan! Vi har tagit fram ett nytt bloggverktyg speciellt för Reumatikerförbundets medlemmar.

I den inloggningsskyddade delen av hemsidan kan vanliga medlemmar dela med sig av sina upplevelser och åsikter i bild och text.

Alla medlemmar får blogga. Du behöver bara logga in så kan du läsa och skriva.

Det du skriver i din blogg kan andra medlemmar läsa och kommentera, och du kan naturligtvis läsa och kommentera deras bloggar. Ingen utomstående kan se vad vi skriver om eftersom man måste logga in för att se detta. Bloggarna som du och andra medlemmar skriver hamnar under rubriken Blogg, under fliken Aktuellt.

Under premiären kommer bloggarna enbart synas på Reumatikerförbundets webbplats, men redan nästa vecka är det planerat att även visa dem på distrikt- och föreningssidorna.

Hur du skriver

Känner du för att skriva om något så klickar du bara på den gröna knappen ”Ny” som ligger uppe till höger på hemsidan.

Då får du upp ett formulär där du skriver in titel och innehåll (rubrik och text).

Längre ner i formuläret kan du ladda upp egna bilder och bilagor. När du är klar med allt trycker du bara på ”Spara och publicera” längst ner till höger.

Välj ett ämne

I formuläret finns det också ett fält som heter ”Taggar”. Där kan du ange ett ämne som du vill att ditt blogginlägg ska förknippas med på hemsidan, till exempel: ”Artros”. Börja skriv in ett förslag på ämne i taggfältet. Om det ordet finns på vår lista så kan du välja det som ämne för ditt blogginlägg.

Genom att knyta ditt blogginlägg till en ämnestagg så blir det lättare för besökare att hitta det på hemsidan.