Nya bankomater

För många med svaga händer och svårt att få tag i småsaker är det ett gissel att gå till bankomaten. Att föra in bankortet och slå in koder har sällan varit ett problem, men att ta ut kortet och pengarna är för många helt omöjligt. Nu finns det sex stycken nya automater uppsatta och fler är på väg.

Här finns de nya automaterna:

Göteborg

Karta till Gårdatorget 1

Karta till Axel Dahlströms Torg 1

Malmö

Karta till Södra Förstadsgatan 12

Karta till Södergatan 10

Karta till Sveavägen 45

Karta till Hornsgatan 37

I september 2013 kommer det att finnas 1200 nya automater uppsatta runt om i landet.Reumatikerförbundet har på olika sätt medverkat till att Bankernas Automatbolag har tagit fram nya bankomater, till exempel har Reumatikervärlden tagit upp problematiken i flera omgångar. Många medlemmar har tagit upp det med sina banker och skrivit insändare i olika tidningar. Glädjande nog kunde Reumatikervärlden nummer 5 meddela nyheten om de nya automaterna. Läs artikeln i Reumatikervärlden här. Den åtgärd som är gjord är att kortet nu ska sticka ut minst 20 millimeter längre än i de gamla automaterna.

Svara på frågor

Reumatikerförbundet vill gärna följa upp hur automaterna fungerar. Därför ber vi dig som har möjlighet att besöka och prova en av de nya automaterna att svara på några frågor här.

Tack på förhand!