Premiär för Hälsoportalen

Ta hjälp av en coach och en avancerad webbtjänst för att förbättra din hälsa! Reumatikerförbundets nya tjänst för dig med reumatoid artrit, ankyloserande spondylit eller psoriasisartrit har äntligen premiär.

Faktorer som kost, vikt, stress, sömn, motion, tobaks- eller alkoholvanor påverkar din hälsa, vilket i sin tur påverkar dina möjligheter att leva ett bra liv med en reumatisk sjukdom.

Alla vet vi att det vore bra att leva lite sundare, men det kan vara svårt att komma igång på egen hand. Därför har Reumatikerförbundet utvecklat Hälsoportalen. Arbetet har pågått under 2014 och har fått stor hjälp av medlemmar som ställt upp som frivilliga testare.

Vad är Hälsoportalen?

Hälsoportalen består av en rådgivningstjänst och ett webbaserat verktyg. Rådgivningstjänsten kallar vi för Hälsocoachen. Hon tar kontakt med dig om du fyller i ett formulär på Hälsoportalens startsida.

Efter att hon har pratat med dig kommer ni överens om du vill genomföra ett hälsoprogram med henne. Ni pratar om vad du helst vill förändra med dina levnadsvanor. Hälsocoachen aktiverar sedan ditt konto i Hälsoportalen. I denna kan du skapa planer och följa upp dina aktiviteter dag för dag. Dessutom ringer Hälsocoachen upp dig regelbundet under ett halvårs tid för uppföljningssamtal.

Hälsoportalen finns i Medlemswebben (den inloggningsskyddade delen av Reumatikerförbundets webbplats). Du som har startat ett program med Hälsocoachen kommer att kunna se den när du loggar in som vanligt.

Ta chansen att få en egen personlig coach och ett fantastiskt verktyg i Hälsoportalen. Tjänsten är gratis och öppen för alla medlemmar i Reumatikerförbundet som har någon av diagnoserna:

Även om du inte är medlem får du gärna fylla i enkäten och genomföra ett första samtal med Hälsocoachen. Ta chansen att smakprova denna medlemsförmån!

Om du har frågor om tjänsten ring gärna 020 - 23 32 33