Prisutdelning till duktiga föreningar och distrikt

På förbundsstämman delades det ut utmärkelser till föreningar och reumatikerdistrikt som gjort bra ifrån sig under de gångna verksamhetsåret. Här är vinnarna:

Bästa medlemsvärvande förening

Tilldelades Reumatikerföreningen Kristinehamn- Storfors därför att föreningen har arbetat hårt med att värva nya medlemmar och tar alla tillfällen i akt. Bland de nominerade är det föreningen som har ökat mest och som en följd av detta har föreningen lyckats få till ett extra mandat till distriktets representantskap.

Bästa intressepolitiska arbete/medieinslag

Tilldelades Reumatikerdistriktet Kronoberg därför att distriktet har lyft fram reumatikers frågor i offentliga sammanhang där fler kan få upp ögonen för distriktet och verksamheten. De har även lyckats locka intressanta debattledare som har lyft det intressepolitiska arbetet.

Bästa hemsida

Tilldelades Reumatikerföreningen Mönsterås därför att föreningen har en lättnavigerad, lättläst och informativ hemsida. Förutom dessa viktiga egenskaper lockar även hemsidan genom många bra texter och bilder om den lokala verksamheten.

Bästa nytänkande förening

Tilldelades Reumatikerföreningen Nacka-Värmdö därför att föreningen vågat tänka utanför boxen och har anordnat aktiviteter utöver de traditionella. De har tänkt på kultur inte bara som en rolig aktivitet utan även som en viktig del av välbefinnandet.

Hedersomnämndande till digitala eldsjälar

Ett hedersomnämnande för Reumatikerförbundets digitala eldsjälar gick till Ann-Marie Tholander, Christer Hugoson och Anette Nielsen som utgör IT-gruppen på Reumatikerdistriktet Skåne län. De får utmärkelsen Reumatikerförbundets digitala eldsjälar för engagemanget som de ägnar reumatikerdistriktets hemsida. Hemsidan är ständigt uppdaterad. Som besökare gläds man åt färggranna bilder och ett flöde av artiklar som lockar till vidare läsning. En sådan hemsida drar blickar till sig och är värd att lyfta upp som ett föredöme för andra.