Reumatikerförbundet har ny hemsida

Idag uppgraderar vi vår hemsida med en ny mobilvänlig teknik och ett nytt utseende. Vi hoppas att den ska ge ännu mer nytta och en bättre upplevelse för våra besökare.

Reumatikerförbundets hemsida är en kunskapsbank med tusentals artiklar. När vi nu byter plattform är det mycket som ska stämma. Under de närmaste dagarna kan det därför hända att allt innehåll inte riktigt hamnat på sin plats än men vi jobbar på så hårt vi kan för att lösa detta.

Om du ser något fel, eller om du efterfrågar något som du inte hittar så hör gärna av dig till Erik Sundin, E-post: erik.sundin@reumatikerforbundet.org

OBS. Du som blivit medlem och har loggat in under april och maj månad kan bli tvungen att logga in igen för att aktivera ditt konto. Särskild information kommer att skickas till dig via e-post.

Ny webbredaktör

Vi får inte bara en ny hemsida utan också en ny webbredaktör! Petra Linderoth kommer att fylla hemsidan med nytt fräscht innehåll i framtiden. Petra har en bakgrund i förlags- och mediebranschen och har jobbat som formgivare, skribent och illustratör.

Hör gärna av dig till henne om du har förslag på ämnen eller händelser som du tycker att vi borde bevaka på hemsidan! E-post: petra@reumatikerforbundet.org

Varför byter vi plattform?

Majoriteten av våra besökare surfar idag genom sina mobiltelefoner eller surfplattor. Den gamla hemsidan var inte anpassad för mobila enheter och vi vill kunna bjuda på en så bra läsarupplevelse som möjligt.

Vi har också utvecklat vårt sökverktyg och samtidigt rensat bort onödigt innehåll så att du som besöker oss kan hitta relevant information enklare och snabbare.

Framtiden

Det här är bara första steget i vår omdaning av våra webbplatser. Under sommaren kommer vi att bygga en bättre medlemswebb med spännande nytt innehåll för dig som loggar in på hemsidan. Under hösten kommer vi att jobba med de ca 200 lokala hemsidor som hör till våra distrikt och föreningar. Du som är webbansvarig i din förening eller distrikt får gärna höra av dig med frågor och funderingar redan nu till Erik Sundin. Det kommer naturligtvis att skickas ut information i god till alla som berörs.