Reumatikerförbundet söker ekonomichef

I uppdraget som ekonomichef kommer du att ansvara för budget, prognoser, bokslut, årsredovisning, deklaration, likviditetsplanering, kapitalförvaltning och analyser.

Uppdraget innebär också att leda utvecklingen av Reumatikerförbundets processer för styrning och kontroll, driva och samordna frågor, svara för expertkompetensen inom ekonomiområdet samt vara ett kvalificerat stöd till verksamhetens medarbetare. Uppdraget innebär även engagemang och delaktighet i övergripande ekonomifrågor. Du är direkt underställd förbundets generalsekreterare och ingår och bidrar aktivt i ledningsgruppen. Du har även ett personalansvar för övriga medarbetare inom ekonomifunktion.

Du är civilekonom eller motsvarade med god erfarenhet av ekonomistyrningsarbete och gedigna kunskaper inom redovisning, har kvalificerade excelkunskaper och vi ser gärna att du är en van användare av Hogia. Gärna erfarenhet av arbete i en ideell organisation samt några års erfarenhet av arbetsledning. Som person är du kommunikativ, orädd, tydlig, beslutsför, van vid ett högt arbetstempo och har en hög stresströskel. Du är van att tillsammans med andra arbeta mot ett gemensamt mål. Du har en god pedagogisk förmåga att föra ut ett ekonomiskt tänkande, kreativ och snabb när det gäller att lösa problem.

Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Generalsekreterare Annelie Norberg 0733689311

Personalchef  Rolf Greiff 0702667925

Fackklubben Unionen Tidiane Diao 0850580527

Välkommen med din ansökan märkt ”ekonomichef”, inklusive CV/meritförteckning till Rolf Greiff senast den 30/8 2013.

Reumatikerförbundet arbetar för att sprida kunskap om de reumatiska sjukdomarna och förbättra livsvillkoren för landets drygt en miljon reumatiker. Förbundet bevakar och driver reumatikers speciella frågor hos regering, riksdag, landsting, kommuner och myndigheter. Reumatikerförbundet har 50 000 medlemmar organiserade i 200 föreningar.

Denna rekrytering sker helt genom Reumatikerförbundets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.