Reumatikerförbundet söker en forskningshandläggare

Reumatikerförbundet delar årligen ut 16 miljoner kr till forskningsprojekt inom reumatologin och vi söker en forskningshandläggare med bred kompetens.

I uppdraget som forskningshandläggare kommer du att ansvara för att i samverkan med andra forskningsfinansiärer mobilisera resurser till forskning. Handha ärenden till Forskningsrådet som är Förbundsstyrelsens rådgivande organ i forskningsfrågor. I uppdraget, som har en stark internationell prägel ingår även intressepolitiskt arbete, att delta och representera förbundet på konferenser, seminarier och vetenskapliga kongresser. I samverkan med förbundets Vetenskapliga nämnd förbereda och administrera ansökningar från ansökan till beslut, utbetalning och uppföljning, samt administrera datasystem, arkivering och slutrapporter. Du ska också kommunicera forskningsresultat inom och utanför organisationen.

Du har akademisk examen och grundläggande kunskaper om forskning och forskarvärlden, samt dokumenterade erfarenheter av folkrörelsearbete och intressepolitiskt arbete gentemot hälso- och sjukvården. Vi vill också att du har vana från projektarbete, är analytisk och kan utforma strategier för Reumatikerförbundets forskningsarbete.

Goda dokumenterade kunskaper i engelska är ett måste.

Vi vill att Du är en person med engagemang och respekt för människor med sjukdom/ funktionsnedsättning.

Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder dig tillsvidareanställning som forskningshandläggare och tillämpar sex månaders provanställning.

Har du frågor är du välkommen att kontakta

Generalsekreterare Annelie Norberg 08 505 805 37

Personalchef  Rolf Greiff 08 505 805 13

Fackklubben Unionen Tidiane Diao 08 505 805 27

Välkommen med din ansökan märkt ”forskningshandläggare”, inklusive CV/meritförteckning till Rolf Greiff senast den 28 mars 2014.

Reumatikerförbundet arbetar för att sprida kunskap om reumatisk sjukdom och övriga sjukdomar i rörelseorganen och förbättra livsvillkoren för landets drygt en miljon reumatiker. Förbundet bevakar och driver reumatikers speciella frågor hos regering, riksdag, landsting, kommuner och myndigheter. Reumatikerförbundet har 50 000 medlemmar organiserade i 200 föreningar.

Denna rekrytering sker helt genom Reumatikerförbundets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare