Reumatikerförbundet söker insamlare!

Vi söker dig som med stort engagemang för insamlingsarbete och som tillsammans med vår insamlingsansvarige vill utveckla Reumatikerförbundets insamlingsverksamhet framförallt inom privat givande.

Ditt arbete

Du kommer att arbeta med befintliga insamlingskanaler som DM, kampanjer, webb, månadsgivande och minnesgåvor. Du kommer också att arbeta med selektering, tester och analyser av vår databas för att ta fram underlag för nyrekrytering och utveckling av befintliga givare. Vi vill också med din hjälp utveckla givandet via sociala medier och mobil.

Du kommer att samarbeta med kanslipersonalen samt med vår stora organisation. Du rapporterar till insamlingsansvarige.

Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och din arbetsplats blir på förbundskansliet, Alströmergatan 39 på Kungsholmen.

Dina kvalifikationer

Du är duktig på att kommunicera i tal och skrift och vi ser gärna att du har grundläggande layoutkunskaper i InDesign. Du har även några års erfarenhet eller stort intresse av insamlingsarbete och utbildning inom insamling eller marknadsföring. Du är en ”doer” och vill nå resultat.

Vi vill att du börjar snarast möjligt!

Maila din ansökan och cv till personalchef Lena Ridemar, lena.ridemar@reumatikerforbundet.org.
Märk mailet med ”Insamlare”.

Vi vill ha din ansökan senast den 21 september 2012.

Om Reumatikerförbundet

Reumatikerförbundet är en ideell organisation vars syfte är att ge kunskap, stöd och information till personer med reumatiska sjukdomar, deras anhöriga samt till allmänheten. Vi arbetar med påverkansarbete och bedriver aktiv insamling till reumatologisk forskning genom Reumatikerfonden.

Vår insamlingsverksamhet växer och är ett prioriterat utvecklingsområde i Reumatikerförbundet.

För information kontakta:

Kicki Aldrin, insamlingsansvarig 08-505 805 36 eller Lena Ridemar, på 08-505 805 03.

Facklig kontaktperson: Rolf Greiff, tel. 08-505 805 13