Reumatikerförbundet söker pressekreterare

Reumatikerförbundet söker en pressekreterare som ska utveckla och stärka Reumatikerförbundets medierelationer så att förbundet får en starkare röst i hälso- och sjukvårdsdebatten.

Vi söker dig som har god kännedom om svensk hälso-och sjukvård och erfarenhet av politiskt styrda organisationer. Du kan formulera dig väl i tal och skrift och har erfarenhet av arbete i sociala medier.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vill att du som person är utåtriktad, flexibel, driven och har lätt för att kommunicera. Du kommer att jobba nära förbundsordförande och generalsekreterare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%

Är du intresserad? Skicka din ansökan till

Magdalena Olsson, magdalena.olsson@reumatikerforbundet.org

Vi vill ha din ansökan senast den 15 februari 2013.

För mer information om tjänsten kontakta:
Magdalena Olsson
Generalsekreterare
08-505 805 22

Rolf Greiff
Facklig kontaktperson Unionen
08-505 803 13

Reumatikerförbundet arbetar för att sprida kunskap om de reumatiska sjukdomarna och förbättra livsvillkoren för landets drygt en miljon reumatiker. Vi arbetar med påverkansarbete och driver aktivt insamling till reumatologisk forskning. Reumatikerförbundet har 50 000 medlemmar organiserade i 195 föreningar runt om i landet.