Reumatikerförbundet söker vikarierande pressekreterare

Reumatikerförbundet söker en pressekreterare som ska arbeta med Reumatikerförbundets medierelationer.

Vi söker dig som har god kännedom om svensk hälso- och sjukvård och erfarenhet av politiskt styrda organisationer. Du kan formulera dig väl i tal och skrift och arbeta med sociala medier.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du utåtriktad, flexibel, driven och har lätt för att kommunicera. Du kommer att jobba nära generalsekreterare och förbundsordförande.

Tjänsten är heltid, tidsbegränsad till att börja med den 30 september 2015.

Är du intresserad? Skicka din ansökan med CV till
Annelie Norberg, annelie.norberg@reumatikerforbundet.org

Vi vill ha din ansökan senast den 7 december, information om tjänsten kontakta:
Annelie Norberg
Generalsekreterare
0733-68 93 11

Tidiane Diao
Facklig kontaktperson Unionen
08-505 803 27

Denna rekrytering sker helt genom Reumatikerförbundets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare

Reumatikerförbundet arbetar för att sprida kunskap om de reumatiska sjukdomarna och övriga sjukdomar i rörelseorganen såsom artros och generaliserad smärta. Vi arbetar med påverkansarbete i syfte att förbättra levnadsvillkoren för våra medlemmar, där hälso- och sjukvård inklusive forskning är viktiga områden. Reumatikerförbundet har 50 000 medlemmar organiserade i 180 föreningar runt om i landet.