Reumatikerföreningen i Malmö har testat ”Min hälsodagbok”

Reumatikerföreningen i Malmö har provat en ny vårdtjänst som kallas Min hälsodagbok. Det är en webbtjänst som håller på att utvecklas för att i förlängningen ge bättre vård.
 - Tanken är god, säger Annika Bladh.

Företaget Take Good Care Communications har utvecklat en webbtjänst där patienterna själva ska fylla i sin medicinering, hälsotillstånd och läkarbesök. Var och en kan sedan kan välja att dela uppgifterna med exempelvis berörd sjukvårdspersonal.

Medlemmar i Reumatikerföreningen Malmö har varit med och testat vad de tycker om tjänsten. En av dem som testat ”Min hälsodagbok” är Annika Bladh som tycker att det är mycket spännande och lärorikt att delta i olika tester som kan göra livet bättre och lättare.

- Det är viktigt att dokumentera vilka värden man har, vilken medicin man äter, längd, vikt och så vidare. Det är också en fördel att kunna dela med sig till vårdpersonal och anhöriga, säger Annika. Hon menar att det finns en del saker som behövde fortsätta att utvecklas. En av de sakerna var att det behövs kopplingar för att kunna se olika värden i en helhet.

Enligt uppgifter till Navigator syd planeras nu en uppföljning, läs mer i deras artikel här: Navigator syd.