Reumatikergodkända VVS-produkter med på NORDENS STÖRSTA BYGGMÄSSA

23-26 mars 2011 ägde Norden Största Byggmässa rum på Stockholmsmässan med 850 utställare från 18 länder.

VVS- företaget Ostnor AB som utvecklar och marknadsför varumärkena Mora armatur och FM Mattsson ställde ut nya blandare till tvättställ, dusch, badkar och kök som är testade och godkända som lätthanterliga av Reumatikerförbundet.

FM Mattsson anger i sin monter:

”Händer är olika. Därför är flera av våra kranar extra lättanvända. Vi gör kranar för alla. Även för de som inte är lika starka som du. Så att även de ska kunna använda dem i sin vardag utan några problem. Därför är vi extra glada att Reumatikerförbundet precis godkänt flera kranar ur vår 9000E-serie, både tvättställsblandare, duschblandare, badkarsblandare och köksblandare. Och vi vet att det inte bara är vi som är glada.”

Anne Carlsson, Reumatikerförbundets ordförande, lovordar företagens framsynthet och uppmanar fler företag att utveckla produkter som är lätthanterliga vilket alla har glädje av.

Läs om Mässan 2012