Reumatikervärlden vinnare i Guldbladet

Reumatikerförbundets medlemstidning Reumatikervälden kammade i hård konkurrens hem två Silverblad på Guldbladsgalan i tisdagskväll.

Reumatikervärlden var nominerad i kategorierna bästa medlems/organisationstidning och bästa journalistik och kammade hem Silverbladet i båda kategorierna. Guldbladet är en tävling som premierar god kvalité och innovativa lösningar. Bidragen bedöms av en namnkunnig jury inom journalistik, formgivning och marknadskommunikation. Totalt går det att tävla i 14 olika kategorier.

Ordförande Anne Carlsson säger:
- Det var enormt roligt för oss att vinna. Reumatikervärlden är verkligen ett hjärtebarn och mycket omtyckt bland våra medlemmar.

- Det här är tredje året i rad som vi är nominerade säger Therese Holm, projektledare och kommunikatör på Reumatikerförbundet. 2011 vann vi Silverbladet för bästa nykomling/omgörning och Guldbladet för bästa journalistik. Förra året så var vi nominerade, men vann inget pris. Så det är jättekul att göra comeback och vinna två Silverblad. Ett kvitto på att Reumatikervärlden kan uppskattas av många, även personer som inte är medlemmar.

Nästa nummer av Reumatikervärlden kommer ut den 24 maj.

Du kan läsa och söka artiklar i Reumatikervärlden från 2010 till senaste numret. Med vår QR-kod i tidningen kan du lätt läsa in senaste numret i din mobil eller på läsplatta.

Reumatikervärlden produceras av A4.

Se hela listan på nominerade och vinnare i Guldbladet 2013