Testa en bankomat

Ska du ut och fynda på mellandagsrean? Passa i så fall på att testa de nya bankomaterna. De finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Här finns de nya automaterna:

Göteborg

Karta till Gårdatorget 1

Karta till Axel Dahlströms Torg 1

Malmö

Karta till Södra Förstadsgatan 12

Karta till Södergatan 10

Karta till Sveavägen 45

Karta till Hornsgatan 37

I september 2013 kommer det att finnas 1200 nya automater uppsatta runt om i landet.Reumatikerförbundet har på olika sätt medverkat till att Bankernas Automatbolag har tagit fram nya bankomater, till exempel har Reumatikervärlden tagit upp problematiken i flera omgångar. Många medlemmar har tagit upp det med sina banker och skrivit insändare i olika tidningar. Glädjande nog kunde Reumatikervärlden nummer 5 meddela nyheten om de nya automaterna. Läs artikeln i Reumatikervärlden här. Den åtgärd som är gjord är att kortet nu ska sticka ut minst 20 millimeter längre än i de gamla automaterna.

Svara på frågor

Reumatikerförbundet vill gärna följa upp hur automaterna fungerar. Därför ber vi dig som har möjlighet att besöka och prova en av de nya automaterna att svara på några frågor här.

Tack på förhand!