Unga superhjältar

Vinnarna i jubileumsårets låttävling är framröstade. Det blev bidraget Superhjältinnorna inskickat av tre unga reumatiker.

Reumatikerförbundet vill härmed varmt gratulera Camilla Blomberg, Nellie Bäckström och Ellinor Delin till vinsten i jubileumstävlingen ”Tolka jubileumslåten Tillsammans”.

Deras bidrag fick mest röster av besökarna på Reumatikerförbundets webbplats och vann dessutom juryns gillande.

Så här tyckte juryn om filmen ”Superhjältar”:

Modigt utlämnande skildrar ni unga reumatikers hårda vardag och kamp mot sjukdomen på ett sätt som berör och engagerar samtidigt som ni skapar en inspirerande känsla av hoppfullhet och optimism med hjälp av underfundig symbolik och kreativt bildspråk. Mer än någon annan har ni fångat känslan av en musikvideo och resultatet präglas av en smittande entusiasm för uppgiften. Vi på Reumatikerförbundet är stolta över att presentera ert bidrag som vinnare!

Juryn ville också göra ett hedersomnämnande för bidraget som skickades in av personalen på Remonthagen, Östersunds Rehabcentrum som hade 20 medverkande i sin video. Juryn tyckte det var en glädjande och inspirerande solidaritetsyttring från våra vänner i vården som med enkla medel visade glädjen i och värdet av att röra på sig.

Juryn bestod av Bo Jonsson, Förbundsstyrelsen, Jessika Vujic, förtroendevald, Erik Sundin, Elenor Berglund och Norah Avielle från förbundskansliet.