Utbilda dig till forskningspartner!

KURSEN ÄR FULLTECKNAD! Nytt ansökningstillfälle kommer nästa år.

Har du erfarenhet av att leva med en reumatisk sjukdom? Är du medlem i Reumatikerförbundet? Är du intresserad av forskning och har tid och ork att anta nya utmaningar?

Då tror vi att du kan passa som forskningspartner!

Reumatikerförbundet arbetar aktivt med olika forskningsfrågor. En viktig del i detta arbete är att utbilda så kallade forskningspartners. Efter utbildningen deltar forskningspartners i forskningsprojekt med sin unika kompetens och erfarenhet som brukare. Forskningspartners kan på olika sätt delge brukarnas synpunkter till exempel när det gäller inriktning på forskningsprojekt och deras upplägg.

Man fyller även en viktig roll som länk mellan forskningen och Reumatikerförbundet. Vi har hittills utbildat ett 50-tal forskningspartners men söker nu fler intresserade medlemmar.

När och var

Nästa utbildningstillfälle är den 15-16 november 2014 i Stockholm.

Anmälan

Är du intresserad skicka in din intresseanmälan med en kort presentation av dig själv och gärna också varför du vill bli forskningspartner.

Anmälan skickas med e-post till caroline.akerhielm@reumatikerforbundet.org eller med vanlig post till Caroline Åkerhielm
Reumatikerförbundet
112 98 Stockholm

Mer information om bl a vilka kriterier vi har för att få bli forskningspartners kan du läsa här