Vill du vara med i en TV-serie om familjeliv?

Reumatikerförbundet hjälper Sveriges Utbildningsradio (UR) att hitta personer som vill vara med i en tv-serie som ska handla om familjeliv. De söker olika typer av familjer och familjemedlemmar, med olika erfarenheter - exempelvis att leva med en reumatisk sjukdom.

Har du tankar om hur underbart och svårt det är att vara förälder eller barn? Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av din vardag, dina erfarenheter och ditt familjeliv i ett tv-program?

Ska du få barn? Eller ska ditt barn rent av flytta hemifrån? Eller ska två familjer bli en ny? Har du lust att berätta om stora och eviga ämnen som livsval, skuldkänslor, oro, kärlek, kaos, drömmar, ilska? Eller någon annan känsla som ibland väller fram och gör föräldraskapet extra utmanande?

UR producerar under 2013 en serie som ska ge kraft och kunskap till föräldrar om allt som rör relationer och familjeliv, hur de än ser ut. De vill göra en serie där många röster hörs – barns, pappors, mammors, oavsett ålder! Barn till någon är man ju hela livet. Och förälder även till vuxna barn. UR letar särskilt efter familjer med erfarenhet av någon form av funktionsnedsättning, hos barn eller vuxna, eftersom de är trötta på den ensidiga mediebilden av människor med funktionsnedsättning.

I den här serien ligger fokus på föräldraskapet och det som förenar, inte det som är avvikande. Sedan har varje människa sin egen historia.

Intresserad?

E-post: familjen@ur.se