Medlemsförmåner och medlemsrabatter

Som medlem i Reumatikerförbundet har du flera olika förmåner såsom försäkringar och rabatter.

Vårt rika föreningsliv erbjuder dessutom roliga aktiviteter och intressanta tillfällen att lära dig mer om din sjukdom.

Du har också tillgång till vår digitala gemenskap om du loggar in på hemsidan. Vissa medlemmar kan redan idag även använda Hälsoportalens verktyg för planering och mätning av hälsorelaterade aktiviteter och vi satsar stort under 2016 för att utveckla e-hälsotjänster som så småningom ska komma alla medlemmar till del.

Missa inte heller att ta reda på om det finns ett bidrag som du kan söka!

Samlingsförsäkring

Som medlem i Reumatikerförbundet, dess föreningar och distrikt är du olycksfallsförsäkrad om du deltar i vår verksamhet. Det kan vara på medlemsmöten, researrangemang, kurser eller liknande. Försäkringen omfattar också resa till och från arrangemanget. Närmare information får du via Folksams lokalkontor. Läs mer på Folksams hemsida.

Medlemsrabatter

Som medlem har du rabatter hos olika företag. Kom också ihåg att även Reumatikerföreningen kan ha ordnat rabatter med lokala handlare på din ort. Hör efter med den förening som du tillhör.

Resor och hotell

Scandic Hotel

Scandic hotels hemsida. 10 % generell rabatt på ordinarie priser. Vid veckoslut och under sommaren finns särskild prislista. Fråga efter handikappanpassade rum! Övrig information ges av det lokala Scandichotellet. Då bokning sker ska du ange en avtalskod (OBS du måste vara inloggad medlem för att kunna följa den här länken).

Viking Line

Erbjudande om konferenspaket för reumatikerföreningar och distrikt. För mer information klicka här.

Harmony Tours

Harmony Tours är en resebyrå baserad i Ungern. De erbjuder Reumatikerförbundets medlemmar 15 procent rabatt.

Hälsa

Svenska Standard Vitamins

Telefon och fax 0300-371 74, Svenska Standard Vitamins hemsida eller info@sv.standardvit.nu
15 % rabatt på hela sortimentet av vitamin- och kosttillskott, t ex specialpreparat för reumatiker, linfröolja/Calmac.

Vitalas

Telefon 040-611 7110 Vitalas hemsida
25 % rabatt på ett stående abonnemang på valfri naturprodukt. Beställning sker via hemsidan eller genom att kontakta kundtjänst måndag-torsdag kl 8.00-20.00, fredagar 08.00 -17.00.
E-postadress:sverige@vitalas.com

Samtliga rabatter gäller på ordinarie priser. Om ytterligare information om de enskilda produkterna önskas, vänligen tag kontakt med berört företag.

Synofit

Blue Ocean Sales Scandinavian AB, BOSS, erbjuder Reumatikerförbundets medlemmar 15 procent rabatt på sin produkt Synofit. Avtalet gäller enbart produkten Synofit. 08 – 517 00 87

E-post: info@blueoceansales.se

Diverse hjälpmedel

Etac hjälpmedel

Etac-butikens webbshop  Telefon 0371-587300 (Sverige)
Som medlem i Reumatikerförbundet får du 15 % rabatt på Etacs ordinarie priser. Etac erbjuder produkter och hjälpmedel för personer med nedsatt rörelseförmåga. Produkter har utvecklats i nära samarbete med etablerade designers samt vårdpersonal och användare. Medlemskap i Reumatikerförbundet ska styrkas genom att ange organisationstillhörighet (förkortning RF) vid köpet.

Må väl produkter

10-20 % rabatt på täcken, bäddmadrasser, kuddar i Kashmirull, lammull och Merinolamm.
Telefon 019-56 06 10

BeriCon

Telefon 08-590 948 90, fax: 08- 590 344 84, Bericons hemsida
20 % rabatt på Molnet Prevent madrasser. Svensktillverkad. Finns i olika bred samt tjocklek.

Vito Vital AB

Telefon 08-25 41 00
10 % rabatt på Vital vil- och lyftfåtölj samt brickbord. Fåtölj som med elektriskt styrd handkontroll ger dig möjlighet att enklare hitta en bekväm vilovinkel och hjälp att kliva i och ur.

Ellgre

Telefon 0301- 429 80
10 % rabatt på Prosox strumpor (minst 3 par). Prosoxstrumpan sitter uppe utan tryck och har inga sömmar eller veck som kan orsaka skavsår. Obs. rabatten gäller enbart via Ellgre Sätila.