Testamente

Ditt testamente ger liv åt kommande generationer och din omtanke lever vidare länge!

Att skriva ett testamente är att uttrycka sin vilja för framtiden. En personlig önskan som lever vidare efter din bortgång och blir din garanti för att dina tankar och önskemål blir till handling. Likaväl som att testamentera pengar till enskilda personer kan du också välja att testamentera till ett ändamål som du känner är viktigt.

Genom att testamentera till Reumatikerfonden så ger du ett ovärderligt stöd till reumatologisk forskning. Du kan också välja att testamentera till Reumatikerförbundets viktiga verksamhet. Testamenterade tillgångar utgör en mycket viktig och stor del av alla gåvor till Reumatikerförbundet.

När du väljer att inkludera Reumatikerförbundet i ditt testamente är det viktigt att uppge ändmålet, dvs vad du vill att pengarna ska användas till. Uppge även Reumatikerförbundets organisationsnummer som är: 802002-7838. Reumatikerförbundet har 90-konto och testamenterade tillgångar kan tryggt sättas in på konto Bg 900-3195 eller Pg 90 03 19-5.

Önskar du mer information om att skriva testamente ring Annika Sjöberg på telefon 08-505 805 13 eller mejla annika.sjoberg@reumatikerforbundet.org.