Bevakning genom RSS-flöden

Genom Reumatikerförbundets RSS-flöden kan du enkelt och smidigt få information om det senaste som skrivs på webbplatsen, t.ex. Aktuellt. Nyheterna levereras automatiskt direkt till dig, så fort de blir publika på vår webbplats.

Våra RSS-flöden

Du kan ta emot RSS-flöden på två olika sätt från vår webbplats. Det första är ett generellt RSS-flöde som strömmar ut nyheter. Adressen dit är http://reumatikerforbundet.org/rss/. Det är andra är en mer dynamisk metod där du själv skapar ett eget skräddarsytt RSS-flöde. Där du på vår webbplats hittar en RSS-ikon kan du skapa ett RSS-flöde med just det specifika innehållet.

Så använder du våra RSS-flöden

Om du vill visa våra nyheter på din webbplats ska det tydligt framgå att Reumatikerförbundet är källan. Har du frågor kring användningen så kontakta webbredaktionen.

Så fungerar RSS-flöden

Du kan prenumerera på en eller flera RSS-flöden. Du kan ställa in hur ofta RSS-läsaren ska uppdatera nyheterna. Våra strömmar innehåller datum och rubrik. Rubriken är klickbar och leder till en webbsida där du kan läsa nyheten.

Så tar du emot RSS-flöden

De senaste versionerna av vanliga webbläsare har inbyggda RSS-läsare. Internet Explorer, Firefox, Safari och Opera är exempel på webbläsare som har möjlighet att hantera RSS-strömmar. Om du har en äldre webbläsare utan RSS-läsare kan du installera en RSS-läsare eller gå till en webbaserad RSS-läsare. Exempel på gratis separata RSS-läsare som du kan installera på din dator:

Det finns även gratis RSS-läsare som är webbaserade

Observera att Reumatikerförbundet inte ansvarar för programmen och deras funktioner. Vi har heller ingen möjlighet att ge användarhjälp. Har du frågor om programmen så vänd dig till tillverkaren.