Leva Livet – Länge

Livskvalitet, bemötande, kärlek och sexualitet för äldre med funktionshinder och deras närstående.

Reumatikerförbundet var samarbetspartner i projektet Leva Livet - Länge

Leva Livet - Länge var ett projekt som syftade till att ge äldre med funktionsnedsättningar mod att ta för sig och tillåta sig ett bra och rikt liv. Omgivningens bemötande är många gånger intolerant, gentemot äldre med funktionsnedsättningar. Det gäller inte minst i frågor som rör närhet, kärlek och sexualitet. Det vill vi ändra på och därför startades projektet Leva Livet - Länge.

I projektet samverkade Arbetarnas Bildningsförbund - ABF. KommunalPensionärerna - SKPF, Pensionärernas Riksorganisation - PRO, Psoriasisförbundet, Reumatikerförbundet, Riksförbundet för Mag- och Tarmsjuka - RMT samt Vårdförbundet.

Projektet är nu avslutat, men material, inspiration och tips kring äldrefrågor kan du hitta på projektets hemsida nedan. Här finns filmen, studiehandledning, informationsmaterial. Frågor kring projektet besvaras av Steinar Walsö Kanstad som sitter i Reumatikerförbundets förbundsstyrelse.

Länk till hemsidan

Länk till Youtube