10 000 kronor till SLE-forskningen – tack vare 12-åriga Inez engagemang

Selena Gomez har den, Seal har den också, och i maj fick Inez Lindstrand veta att hon också har den. Den reumatiska sjukdomen som kallas SLE eller Lupus.

Att vara ung och få besked om att man fått SLE kan vara tungt. Inez hanterade beskedet genom att sprida kunskap och samla in pengar till forskning om sjukdomen. Reumatikerförbundet är näst efter staten den största bidragsgivaren till forskning om reumatiska sjukdomar. Tack vare våra givare kan vi hjälpa till att finansiera viktig forskning.

Aftonbladet har skrivit en fin artikel om Inez initiativ. Det är vi glada för. Inez är också nominerad till Svenska hjältar i kategorin Årets vårdhjälte.  Läs intervju med Inez om hennes insamling.