Bra skrivet om Artrosskolan

I magasinet "Hälsotecken" som delas ut i 215 000 exemplar i Östergötland kan man läsa om artosskolan.

Reumatikerförbundet deltar runt om i landet på det som kallas Artrosskolor. Det är en verksamhet som leds av vårdcentralerna. Deltagarna får kunskap om kost, träning och annat som är viktigt att veta då de fått diagnosen artros. Reumatikerföreningarna ställer upp med information under utbildningen om hur det är att leva med sjukdomen. Föreningarna ordnar också verksamhet att delta i för de som vill bli medlemmar.

Reportaget i tidningen Hälsotecken handlar om Atrosskolorna i Östergötland och en av våra medlemmar i Reumatikerförbundet. Tidningen finns som PDF på Landstinget Östergötlands webblats, se sidorna 14 - 15 i i tidningen här.