Du glömmer väl inte Forskningsdagen 2016?

Söndagen den 16 oktober uppmärksammans forskningen inom reumatologi på olika sätt. I Stockholm har du möjlighet att gå på ett intressant program som hålls i ABF-huset med start 13.30. Arrangemanget är ett samarbete mellan Stockholms Reumatikerdistrikt och Reumatikerförbundet. Temat för dagen är reumatiska ryggar.

Bland föreläsarna kan du lyssna till disputerade fysioterapeuten Emma Haglund (Halmstad) som kommer att prata om träning vid reumatisk sjukdom. Samt Kaisa Mannerkorpi professor och fysioterapeut samt vinnare av Nanna Svartz-stipendiet.

Plats:
ABF-huset, Sveavägen 41, Katasalen

Program för dagen:

Tid: 13:30–15:45

13:30–13:35 Inledning

13:35–14:15 Reumatiska ryggar med Helena Forsblad-D'elia, professor/överläkare vid Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin på Norrlands Universitetssjukhus

14:15–14:25 Paus

14:25–15:05 Träning med Emma Haglund, fysioterapeut på FoU-centrum Spenshult, Högskolan Halmstad

15:05–15:15 Paus

15:15-15:40 Vinnare av Nanna Svartz-stipendiet, Kaisa Mannerkorpi, professor fysioterapeut, Göteborg

15:40–15:45 Avslutning