Internationella SLE-dagen 10 maj

Den 10 maj är det internationella SLE-dagen, med föreläsning och manifestation. Föreläsningen webbsänds.

Reumatikerförbundet kommer att ha en föreläsning om SLE med professor Ronald van Vollenhoven på Nordic Sea hotel vid Centralen i Stockholm. Den börjar klockan 18.00 och kommer att direktsändas på Reumatikerförbundets webb. Föreläsningen beräknas sluta straxt efter klockan 19.00. Föreläsningen sker i samarbete med GlaxoSmithKline AB.

Tips!

Det finns ett nätverk för människor med SLE. Nätverket välkomnar alla att delta i en manifestation på Mynttorget (länk till karta) i Stockholm mellan klockan 15.30 – 17.30, alltså före föreläsningen. Ta gärna på dig något lila hälsar initiativtagarna.

Länkar på engelska

Vi samarbetar om SLE med systerorgansiationer i andra länder.
Länk till SLE i Europa.
Länk till Internationella SLE-dagen.