Miljoner tack till Svenska Postkodlotteriet som ger Reumatikerförbundet 6 650 000 kronor i år!

Reumatikerförbundet firar 10 år med Svenska Postkodlotteriet. Sedan 2009 är Reumatikerförbundet förmånstagare i Postkodlotteriet.

Varje år får lotteriets förmånstagare dela på lotteriets vinst. I år är det nästan en miljard kronor som går till den ideella sektorn.

Totalt har vi som förmånstagare fått 66 miljoner kronor genom åren. Reumatikerförbundet har bland annat använt pengar till organisationens verksamhet. Vi har tack vare dessa medel kunnat ge våra patientskolor stöd.

- Jag är så glad över Svenska Postkodlotteriets utdelning. Det är ett viktigt tillskott till vår verksamhet som gör att vi kan jobba för att uppfylla vår vision om ett bra liv för alla reumatiker och lösningen på reumatismens gåta. Tack alla lottköpare som gör detta möjligt, säger Lotta Håkansson, ordförande Reumatikerförbundet.

#postkodeffekten