NMR:s människosyn kan aldrig accepteras i det demokratiska samtalet

Funktionsrätt Sverige: Ännu ett år släpps nazistiska NMR in under Almedalsveckan. En vecka vars själva grundtanke handlar om att främja en öppen debatt i demokratins tecken.

"Funktionsrätt Sverige som med våra 41 medlemsförbund representerar cirka 400 000 personer med funktionsnedsättning eller kronisk sjukdom, är mycket kritiska till att polisen beviljat NMR mötesplats i Almedalen, säger Elisabeth Wallenius, ordförande Funktionsrätt Sverige.

För att visa vår ståndpunkt kommer vi att delta i den så kallade Mångfaldsparaden imorgon i Almedalen. Ni av våra medlemsförbund, som befinner sig i Almedalen och vill gå med oss är varmt välkomna till vårt tält på Skeppsbron klockan 14, så går vi tillsammans till Paviljongsplan, varifrån paraden startar klockan 14.30.

Läs hela inlägget här: https://www.mynewsdesk.com/se/funktionsratt/pressreleases/nmr-s-maennisksyn-kan-aldrig-accepteras-i-det-demokratiska-samtalet-2571032