Reumaveckan 2016 – reumatikerförbundets träningsblogg tog hem pris

Verksamhetsutvecklingspriset 2016 gick till Reumatikerförbundets träningsblogg. Träningsbloggen fick med sin interaktiva posterpresentation även utmärkelsen ”Bästa poster”.
Grattis till Elin Löfberg, redaktör för träningsbloggen!

Så här löd juryns motivering:

Reumatikerförbundets träningsblogg  en del av det nya lärandet

Ett inspirerande exempel på systematiskt förbättringsarbete av patienter för patienter med ett stort genomslag, där praktiska råd och aktuell kunskap presenteras på ett lättillgängligt sätt. Genom kontinuerliga mätningar har projektet visat tydlig patientnytta, och ett viktigt budskap når ut till personer som kanske inte annars skulle nås. Vi ser det som ett förbättringsarbete inom patientorganisationen som kan inspirera både vården och andra patientorganisationer. Mycket kreativ och pedagogisk presentation på en interaktiv poster.

Vill du veta mer om träningsbloggen, gå in här.
Läs mer om postertävlingen här.
Läs mer om Reumaveckan här.