”Vård av personer med långvarig sjukdom måste förbättras”

Debattartikel Dagens medicin: I ett land med en växande och åldrande befolkning är en bättre vård av personer med långvariga sjukdomar ett måste, skriver Samverkan för en bättre vård av långvariga sjukdomar.

I dag lämnar vi över rapporten Vägen till världsklass – så får vi en bättre vård för personer med långvariga sjukdomar till regeringens utredare Anna Nergårdh som leder arbetet med att ställa om och modernisera vården. De förslag som kommer att presenteras i utredningen kommer med största sannolikhet att påverka dem vi arbetar för, de som lever med en eller flera långvariga sjukdomar.

Läs hela artikeln här: https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2018/03/27/vard-av-personer-med-langvarig-sjukdom-maste-forbattras/

Hela rapporten hittar du här: http://www.vardivarldsklass.se/