"Reumatiker"-appen (avslutas augusti 2019)

Reumatikerförbundet stänger nu ner appen "Reumatiker" för att istället satsa på nya former av medlemsnytta.

En viktig del i Reumatikerförbundets arbete är att på olika sätt bidra till utvecklingen av en modern sjukvård inom reumatiska sjukdomar. Därför släppte vi "Reumatiker"-appen, med målet att främja utvecklingen av digitala lösningar inom vården för patienter med reumatiska diagnoser.
Sedan vi släppte appen har utvecklingen inom e-hälsa verkligen tagit fart, och flera nya e-hälsotjänster har kommit från t.ex. 1177 Vårdguiden, vilket vi ser som mycket positivt.
Vi väljer därför att den 12:e augusti 2019 stänga ner Reumatiker-appen för att kunna fokusera mer på våra andra medlemstjänster samt för att skapa förutsättningar att ta fram nya tjänster.
Vi tackar alla er som använt Reumatiker, och hoppas på förståelse för de prioriteringar vi som förbund gör för att skapa största möjliga medlemsnytta.
Allt innehåll från förbundet som du hittat i appen kommer fortsatt att finnas tillgängligt på vår hemsida.

Varför lanserade Reumatikerförbundet en app?

En viktig del i Reumatikerförbundets arbete är att på olika sätt bidra till utvecklingen av en modern sjukvård. Vi är övertygade om att digitala e-hälsotjänster kommer att få allt större betydelse i sjukvården. I takt med att digitaliseringen i samhället ökar vill vi att våra medlemmar får bästa möjliga tillgång till nya möjligheter som denna ger. Därför lanserade vi "Reumatiker"-appen. Nu har den tjänat färdigt men vi fortsätter att utforska möjligheterna med e-hälsa och digitaliserade tjänster för att se hur Reumatikerförbundet kan bidra på ett nyskapande sätt i framtiden.

Hur utvecklades appen?

Appen Reumatiker utvecklades av Reumatikerförbundet i samarbete med företaget FRISQ AB.