Förmåner - Reumatikerförbundet

Dina förmåner

Vi arbetar ständigt för att de ska ha hög kvalitet och göra stor nytta för dig.

Som medlem i Reumatikerförbundet har du tillgång till olika förmåner och rabatter. Medlemmar har tillgång till ett rikt föreningsliv som erbjuder aktiviteter och social gemenskap. En av förmånerna är Reumatikervärlden som kommer i din brevlåda sex gånger om året. Men inte nog med det. Som medlem har du också tillgång till rabatter och förmåner på varor och tjänster som du kan se ett urval av här.

Just nu bygger vi om systemet! Om du behöver en kod eller länk mejla oss på webbsupport Vi planerar ett utskick till alla mdlemmar för tillgång till förmåner som kräver kod eller länk.

Bra att veta är att många av Reumatikerförbundets föreningar och distrikt har egna lokala rabatter och förmåner. När du deltar i föreningarnas aktiviteter och verksamheter är du dessutom olycksfallsförsäkrad.

Är du inte medlem ännu? Då tycker vi att du ska bli det, då har du full tillgång till alla fina förmåner. Klicka här: Bli medlem

Ny medlemsförmån!

Medlemsförmåner

Medlemsbutiken – en butik med många vinnare

Som medlem har du alltid rabatt på varor i Reumatikerförbundets butik på nätet.

Just nu har vi premiär för vår nya maskot – Rema!

Ta del av Rema och änn fler varor i shoppen: butiken.reumatiker.se
Vi bjuder just nu på en allmän rabatt på 20 % – använd koden PREMIÄR – passa på!

Toppen

Medlemsrabatter på klimatvård och resor

Scandinavian Rehab Center

Klimatvård
SRC i Malaga – rehab på spanska solkusten.

Scandinavian Rehab Center (SRC) är en ledande arrangör av klimatvård. De erbjuder rabatterade priser för dig som är medlem i Reumatikerförbundet. Välj nivå på din personligt anpassade rehab – allt från lättvårdsprogram till komplett intensiv rehabilitering.

SRC arrangerar också gruppresor från Reumatikerförbundet. Där ingår kost och logi, behandling med fysioterapeut, arbetsterapeut, gruppträning varje dag med bland annat vattengympa, hand/fot-träning, rörlighetsträning, med mera. Läs mer här!

Kontakta Jolanda Madia
Telefon: 08-505 920 77 alternativt 073-096 54 78
E-post: [email protected]
Webbsida: www.src.care./

STS Alpresor

Kurorten Bad Gastein med sina termalbad och varma källor.

STS Alpresor erbjuder ett exklusiva researrangemang med bra priser och villkor för våra medlemmar..

En vecka, sju nätter, inkluderar resa, hotell och frukostbuffé och middagar.

Läs om erbjudandet på: STS Alpresor/

Toppen

Medlemsförsäkringar för ett tryggare liv

Alla medlemmar i Reumatikerförbundet erbjuds att teckna följande försäkringar: en förmånlig olycksfallsförsäkring, en speciellt framtagen olycksfallsförsäkring för seniorer och en försökring för medicinsk Invaliditet.

Det borde vara en självklarhet att kunna köpa en vanlig försäkring. Men vi vet att det kan vara både dyrt, krångligt och ibland omöjligt för den som har en kronisk reumatisk sjukdom att få just den försäkring som behövs. Det tycker vi är orättvist. Därför kommer vi ta fram och erbjuder försäkringar som särskilt passar reumatiker.

För att ta reda på mer gå in på vår samlingssida för medlemsföräkring: reumatikerforsakring.se/
Där ser du vilka försäkringar som erbjuds, få svar på dina frågor och du kan även boka rådgivning.

Medlemsrabatter på produkter

Icebug

Passa på! Som medlem har du hela 15% på hela Icebugs sortiment som innefattar både dubbade och odubbade skor.

Icebug tillverkar sköna skor och kängor, och är framförallt kända för sina dubbade skor som ger fantastiskt grepp på snö och is.

Rabattkod

Just nu bygger vi om systemet! Håll utkik efter medlemsbreven för tillgång till förmåner som kräver kod eller länk.

TeamOlmed

Som medlem har du 30% rabatt i TeamOlmeds webbshop på samtliga produkter under kategorierna ”inlägg” och ”Hand & Arm”.

TeamOlmed är ett serviceföretag inom Ortopedteknik med 22 kliniker och butiker i Sverige. Här finner du allt du behöver från ortoser till fotinlägg och mycket annat.

Rabattkod:

Medlemsrabatter på hotell

Elite Hotels

Du som är medlem i Reumatikerförbundet får upp till 20 % rabatt på hotellrum under helger och lov.

Erbjudandet baseras på Elite Hotels ordinarie dagspris, så kallat flexpris, och gäller i mån av plats. Går ej att kombinera med andra erbjudanden.

Ta reda på kod och hur du bokar: Håll utkik efter medlemsbreven för tillgång till förmåner som kräver kod eller länk.

Organisationsförsäkring

Som medlem i Reumatikerförbundet, dess föreningar och distrikt är du olycksfallsförsäkrad om du deltar i vår verksamhet. Vi är försäkrade genom vårt medlemskap i Funktionsrätt Sverige. Det kan vara på medlemsmöten, researrangemang, kurser eller liknande. Försäkringen omfattar också resa till och från arrangemanget. Läs mer om den organisationsförsäkring vi har på Folksams hemsida. Du kan även ringa 0771-950 950 om du har frågor.

Är du intresserad av att bli friskvårdsledare och nyfiken på vad det skulle innebära?

Så roligt! Då ska du kontakta din lokalförening inom reumatikerförbundet och berätta om ditt intresse.

Friskvårdsledare behövs inom många olika grupper i Reumatikerförbundet, så hör med din lokalförening hur du ska göra för att komma igång.

Några exempel på vad en friskvårdsledare gör

-          Leder grupper i vattengympa

-          Ordnar med stavgångsgrupper

-          Kör digitala samlingar med till exempel hand, fot eller sittgympa