Lite Tips

Logga in på er sida och spara pengar

Resor och hotell

Scandic HotelScandic hotels hemsida. Generell gäller 10 procent rabatt på ordinarie priser. Vid veckoslut och under sommaren finns särskild prislista. Fråga efter handikappanpassade rum! Övrig information ges av det lokala Scandichotellet. Då bokning sker ska du ange en avtalskod, den är: D359110137.

Harmony Tours

Harmony Tours är en resebyrå baserad i Ungern. De erbjuder Reumatikerförbundets medlemmar 15 procent rabatt.

Hälsa

Svenska Standard VitaminsTelefon och fax 0300-371 74, Svenska Standard Vitamins hemsida eller info@sv.standardvit.nu

15 procent rabatt på hela sortimentet av vitamin- och kosttillskott, till exempel specialpreparat för reumatiker, linfröolja/Calmac.

Vitalas
Telefon 040-611 7110 Vitalas hemsida

25 procents rabatt på ett stående abonnemang på valfri naturprodukt. Beställning sker via hemsidan eller genom att kontakta kundtjänst måndag-torsdag kl 8.00-20.00, fredagar 08.00 -17.00.
E-postadress: sverige@vitalas.com.

Samtliga rabatter gäller på ordinarie priser. Om ytterligare information om de enskilda produkterna önskas, vänligen tag kontakt med berört företag.

Synofit
Blue Ocean Sales Scandinavian AB, BOSS, erbjuder Reumatikerförbundets medlemmar 15 procent rabatt på sin produkt Synofit. Avtalet gäller enbart produkten Synofit. 08 – 517 00 87

E-post: info@blueoceansales.se

Diverse hjälpmedel

Etac hjälpmedel

Etac-butikens webbshop Telefon 0371-587300 (Sverige)
Som medlem i Reumatikerförbundet får du 15 procent rabatt på Etacs ordinarie priser. Etac erbjuder produkter och hjälpmedel för personer med nedsatt rörelseförmåga. Produkter har utvecklats i nära samarbete med etablerade designers samt vårdpersonal och användare. Medlemskap i Reumatikerförbundet ska styrkas genom att ange organisationstillhörighet (förkortning RF) vid köpet.

Må väl produkter
10–20 procent rabatt på täcken, bäddmadrasser, kuddar i Kashmirull, lammull och Merinolamm.

Vito Vital ABTelefon 08-25 41 00
På Vital vil- och lyftfåtölj gäller 10 procent rabatt på samt brickbord. Fåtölj som med elektriskt styrd handkontroll ger dig möjlighet att enklare hitta en bekväm vilovinkel och hjälp att kliva i och ur.

Medisox
Telefon 0121-15940
På Prosox strumpor får du 10 procent rabatt (minst 3 par). Prosoxstrumpan sitter uppe utan tryck och har inga sömmar eller veck som kan orsaka skavsår.

Fonus

Reumatikerförbundet är medlemmar i Fonus. Det innebär att medlemmar har rabatter på begravning, gravsten och juridisk rådgivning. Läs mer på Fonus hemsida.

Samlingsförsäkring

Som medlem i Reumatikerförbundet, dess föreningar och distrikt är du olycksfallsförsäkrad när du deltar i vår verksamhet. Det kan vara på medlemsmöten, researrangemang, kurser eller liknande. Försäkringen omfattar också resa till och från arrangemanget. Närmare information får du via Folksams lokalkontor. Läs mer på Folksams hemsida.