Om oss

Reumatikerföreningen Nacka-Värmdö finns för att ge stöd och råd i vardagen för dig med reumatisk sjukdom eller sjukdom i rörelseorganen. Vi har idag (Januari 2019) drygt 525 medlemmar. Föreningen växer ständigt. Vi gör många aktiviteter tillsammans. Det kan du läsa mer om under Aktuellt och Kalender.

Vårt mål är att alla reumatiker är fullt delaktiga och jämlika i samhället. Vår förening är en del av Reumatikerförbundet, som har 180 föreningar över hela landet.

Som medlem träffar du personer med olika reumatiska sjukdomar som:

• får information
  • byter erfarenheter
  • får tips
  • har roligt tillsammans

Kontakta oss - klicka här för kontaktuppgifter till styrelsemedlemmar och email till föreningen.

Vi glädjer sig åt att det kommer 40-50 medlemmar till varje aktivitet. Det är verkligen roligt att tillhöra Reumatikerföreningen Nacka-Värmdö. Alla är glada och förväntansfulla. Vi lär känna varandra, vilket bl a innebär att vi intresserar oss för hur vi har det. Igenkännandet är en styrka som ger både glädje och uppmuntran.

Aktiviteter

Vi är en mycket aktiv förening med ett gediget och varierat program, som förnyas varje halvår. Den trevliga stämningen på våra träffar tillsammans med programutbudet tror vi är nyckeln till att vi hela tiden växer som förening.

Stående punkter på programmet är sedan många år:

• Qi-gongträning tisdagar
  • Medlemsträffar för nya medlemmar
  • Båtutflykt med RAN
  • Sommar- och julfest

Kom ihåg att kika i kalendariet - här får du information om det som är på gång just nu och framåt.