Om oss

Reumatikerföreningen Sundsvall finns till för att ge stöd och råd i vardagen för dig med reumatisk sjukdom eller sjukdom i rörelseorganen. Vi har flera medlemmar som har många aktiviteter tillsammans.

Välkommen till Reumatikerföreningen Sundsvall

Våra öppettider är måndag - torsdag, kl. 08:30 - 14:30, vintertid. Måndag - torsdag, kl. 08:30 - 13:45, sommartid.

Bulletinen

En tidning från Förbundet som bevakar frågor runt de reumatiska systemsjukdomarna. Artiklarna tar upp forskningsläget, personreportage, olika behandlingsmetoder, etc. De artiklar som är faktabaserade granskas av professionell vårdpersonal. Tidningen kommer ut med fyra nummer per år och kostar 120 kr om du är medlem och 150 kr om du inte är det.

På kansliet finns nu ett skåp med alster (som pysselgruppen tillverkat) och artiklar från Reumatikerförbundet till försäljning.

Det går att prenumerera på Bingolotter genom Reumatikerföreningens kansli. Ring kansliet så fixar vi resten. Vi har även Sverigelotter till försäljning.

Vårt mål är att alla reumatiker är fullt delaktiga och jämlika i samhället.
Vår föreningen är en del av Reumatikerförbundet, som har 200 föreningar över hela landet.

Som medlem träffar du personer med olika reumatiska sjukdomar som:

• får information
  • byter erfarenheter
  • får tips
  • har roligt tillsammans
HSO

Reumatikerföreningen är med i HSO vilket innebär att vi har 10 % på alla Scandic hotell när vi visar upp medlemskortet. För att få ett medlemskort - kontakta kansli, tel 172305