Välkommen till Reumatikerförbundet

I Sverige lever runt en miljon människor med en reumatisk diagnos, och mer än 1,5 miljoner av oss  har besvär i form av smärta och stelhet från leder eller andra delar av rörelseorganen. Reumatikerförbundet vill hjälpa alla drabbade till ett bättre liv trots smärta och stelhet, och kämpar för att forskningen ska få medel att lösa reumatismens gåta.

Från A - Ö

Det finns över 80 diagnoser som Reumatikerförbundet representerar, bland annat artros och fibromyalgi. Se vad som står om din diagnos!

Bli medlem!

För knappt 21 kr/månad hjälper du oss att hjälpa, och får ta del av lokala aktiviteter i din förening, prenumeration på vår prisbelönta medlemstidning Reumatikervärlden och möjlighet att logga in på hemsidan för att ta del av bonusinformation och tjänster som vi utvecklar för dig.

De senaste nyheterna

Läs om forskningen om nya mediciner och behandlingar. Ta del av nyttiga tips för att hantera vardagsbekymren med en kronisk sjukdom. Följ Reumatikerförbundets verksamhet!

Att leva med en reumatisk sjukdom

Vi vet hur det är att leva med en kronisk sjukdom, och vi delar med oss av tips och råd från både experter och medlemmar!