Testamente

Ditt testamente ger liv åt kommande generationer och din omtanke lever vidare länge!

Att skriva ett testamente är att uttrycka sin vilja för framtiden, en personlig önskan som lever vidare efter din bortgång och blir din garanti för att dina tankar och önskemål blir till handling. Du kan välja att testamentera pengar till enskilda personer, och du kan testamentera till en organisation som arbetar för något som du tycker är viktigt.

Testamenterade tillgångar är en mycket viktig och stor del av de gåvor som ges till Reumatikerförbundet. Genom att testamentera till Reumatikerförbundet ger du ett ovärderligt stöd till vårt arbete med att sprida kunskap, påverka politiker och beslutsfattare, ge stöd till reumatologisk forskning och ge stöd till personer som lever med reumatisk sjukdom.

När du väljer att inkludera Reumatikerförbundet i ditt testamente är det viktigt att uppge Reumatikerförbundets organisationsnummer som är: 802002-7838.
Om du vill att dina pengar ska gå till något specifikt ändamål måste du ange det, i annat fall används pengarna där de behövs bäst.

Reumatikerförbundet har 90-konton och testamenterade tillgångar kan tryggt sättas in på konto Bg 900-3195 eller Pg 90 03 19-5.

Önskar du mer information om att skriva testamente ring Kristina Heilborn på telefon 08-505 805 28 eller skicka ett mail till kristina.heilborn@reumatiker.se