Vi stödjer Reumatikerförbundet

Vill du vara med att stödja oss så att vi kan kämpa ännu hårdare för människor med reumatiska sjukdomar så är ditt stöd mycket välkommet. Våra givare och samarbetspartners är oerhört viktiga för oss. De möjliggör mycket av det vi gör och har åstadkommit. Här får du träffa några av dem.

Lena Wallenius

VD Cliens Kapitalförvaltning AB

"Reumatism är en sjukdom som många känner till och kan relatera till. De flesta har kanske en vän eller en släkting som drabbats. I vårt eget fall var det bland våra anställda. Reumatism är både smärtsamt och i många fall begränsande för individen, men genom forskningen görs det framsteg. Cliens vill givetvis bidra till att den utvecklingen fortsätter och därför har vi valt att stödja Reumatikerförbundet".

Nicole Falciani

Bloggare och modell.

"Jag började få ont när jag var i sexårsåldern. Det tog ända tills det att jag var 12 år till dess att jag fick min diagnos. Sedan dess har jag använt 8 olika mediciner, varit sövd 48 gånger, fått över 200 kortisoninjektioner och blivit opererad 3 gånger. Jag stödjer självklart Reumatikerförbundet. Okunskapen om reumatiska sjukdomar är stor och behovet av mer forskning är viktigt. Dels för att hitta svaret på varför människor insjuknar. Dels för att kunna bromsa reumatismen och för att hitta bättre och effektivare mediciner".