Reumatikervärlden - Reumatikerförbundet

Reumatikervärlden

Reumatikervärlden är Sveriges största patienttidning med över 46 000 läsare. Tidningen ingår i medlemskapet i Reumatikerförbundet och vänder sig till dig med reumatisk sjukdom eller annan sjukdom i rörelseorganen.

I Reumatikervärlden kan du läsa om aktuella nyheter, den senaste forskningen, personporträtt, intressanta temafördjupningar och vilka frågor som förbundet arbetar med. Som läsare får du inspiration av andra – kända som okända – och konkreta tips till en hälsosam livsstil.

Aktuella utgivningsdatum 2023

Reumatikervärlden kommer ut med sex nummer per år.

• #1, utg. 3 feb
  • #2, utg. 31 mars
  • #3, utg. 26 maj
  • #4, utg. 1 sept
  • #5, utg. 20 okt
  • #6, utg. 15 dec

Prenumerera på Reumatikervärlden

Det går även bra att prenumerera på Reumatikervärlden även om du inte är medlem.

För att starta en prenumeration betalar du in 250 kronor på plusgiro 90 03 19-5. Glöm inte att skriva ”Reumatikervärlden” och ditt namn och din adress så skickar vi tidningen till dig.

Tidigare nummer

Tidigare nummer hittar du i appen! Läs mer här.

Henrik Mannerstråle

E-post: [email protected]

Chef Kommunikation och insamling

Reumatikervärlden produceras med stöd från Postkodlotteriet

#postkodeffekten
Alla organisationer som är förmånstagare till Postkodlotteriet taggar informationen kring projekt och verksamhet som fått stöd av Postkodlotteriet med #postkodeffekten.